Ångerrätt och Retur
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att behöva ange någon anledning. För att utöva ångerrätten, vänligen kontakta oss via e-post på carl.deckadoklar@gmail.com. En retursedel skickas till dig via e-post.
Tiden för ångerrätten börjar räknas från den dag du mottar din vara. Under denna period får du undersöka produkten, men var noga med att inte bryta förseglingen eller på annat sätt öppna förpackningen. Om förseglingen bryts eller varan på något sätt används, förlorar du rätten att ångra köpet. Returnerade produkter måste vara i sitt originalskick, det vill säga oanvända, oskadade och i obruten förpackning. Öppnade eller plomberade varor ersätts inte.
Frakten för att returnera produkten till Deckad&Klar bekostas av dig som kund. Om du väljer att utnyttja din ångerrätt, kommer vi att återbetala det belopp du har betalat för varan senast inom 30 dagar från det att vi tagit emot den returnerade produkten.
Vi återbetalar den totala summan för varan inklusive leveranskostnader, men returfrakten står du för. Om du returnerar en del av din beställning, kommer leveranskostnaden inte att återbetalas.
Observera att du ansvarar för att produkten når oss vid retur. Kom ihåg att inkludera ditt ordernummer i returförsändelsen.
Vid avbeställning av förhandsbeställda varor hänvisar vi till specifika villkor för förhandsbeställning. Ångerrätt gäller ej på öppnade förpackningar köpta via våran Live butik då vi öppnar förpackningen åt dig som kund.
Retur & Reklamation
Om en vara du mottagit är skadad eller felaktig, ska reklamation göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten.
För alla reklamationer, vänligen kontakta vår kundservice på carl.deckadoklar@gmail.com innan du returnerar varan.
Vid retur, se till att produkten skickas i sin originalförpackning eller en likvärdig förpackning som skyddar varan under transport. Glöm inte att ange ditt ordernummer.
Vi löser inte ut varor som returneras mot postförskott eller andra betalningsmetoder som medför extra kostnader för oss.
Vi rekommenderar att du inspekterar produkten vid mottagandet och om emballaget är skadat, rapportera det direkt till transportören eller utlämningsstället och dokumentera skadorna på frakthandlingarna. Kontakta oss om kort köpta via Live butik för eventuell kompensation.